Sunday, July 31, 2011

berhati-hati di bulan puasa :)

hye semua.. ;)

okay, aku da lama gila x tulis kat sini.. sebab memang aku x tau nak tulis apa..
btw, esok bermulah bulan ramadhan.. :) selamat menyambut bulan puasa semua! dan bulan puasa kali nie aku rasa 1st time aku puasa penuh sebulan dekat rumah sebab tengah cuti. dah lama x rasa puasa penuh dekat rumah since dari f1 da start duduk hostel... rasa macam best jugak dapat puasa dekat rumah, but at the same time, macam bosan, x dapat berbuka dekat luar dengan kawan-kawan. lagipun puasa kali nie cuti, xde kelas, memang akan rasa lama gile kot nak tunggu berbuka tu sebab xde apa nak buat. nak tau x cerita puasa aku y lepas macam mana? kalau korang xnak tau pun aku still nak cerita jugakkk... hehe

dalam sebulan, normal la kan kalau perempuan x penuh puasa.. so, disebabkan aku nie memang normal, memang aku ada tinggal puasa la kan.. hee.. time tu da kelas, sebab aku tau aku xpuasa, jadi aku bawak air mineral pergi kelas. bukan nak minum depan semua org ea, minum sorok2. haha. mesti ada skill en nak minum n makan sorok2 macam mana.. :p haha,
lagipun memang habit aku akan bawak air pergi kelas, untuk mengelakkan dehydrated.. time tu kelas pagi, jadual 1st haritu kelas circuit analysis.

aku pergi lambat sebab bangun lambat, dan siap pun lambat, sebab aku mandi lambat and lama. haa.. da full gila explaination tu. padahal bukan isi penting pun. huraian je tu kalau dalam karangan bahasa melayu. disebabkan dah lambat, maka aku pun jalan cepat2 nk pergi fak, nasib fak aku boleh jalan kaki, tapi penatla.. tunggu lif dah la lembap giler plus ramai giler berhimpit kat dalam lif. biasala dah lambat. lif penuh pun sumbat je sampai la loceng overload berbunyi, baru r stop sumbat orang.

sampai2 kelas memang aku penat gila, seat pun dah full, so aku terpaksa r duduk kat sebelah member lelaki aku nie.. dan dengan slumber badaknye aku keluarkan botol air aku y comel dari dalam and minum air tu dengan bestnya.. fuhh.. lega dapat minum air, member kat sebelah aku tu tengok jee... okay! finee.. aku lupa gila time tu bulan puasa! and aku dengan slumbernye minum air depan dorangg... bapak malu weeeiii... kalau boleh aku nak menyorok je bawah meja tu sampai habis kelas... wuuuu.. serius aku lupa.... omggg.. maka kantoila di situ... tapi x semua yang nampak, sebab ada yang tengah buat kerja lain.. siapa yang nampak tu, aku buat muka kesian suruh dorang rahsiakann.. huuu...

so, to all my girlfriends, becareful when u r not fasting.. sometimes we might forget that others are fasting.. hehe.. may we'll be blessed during this ramadhan. :)

2 comments:

  1. OMG! mira! hahahah lawak gila. hahahahah! rase nak gelak guling2! tu la suka sgt bawak air, bulan pose pon lupa dah. hahaah

    ReplyDelete
  2. haha...tu lah.. malu sangat..huu.

    ReplyDelete