Tuesday, November 23, 2010

isi minyak dan layan diri






di petronas pada petang yang indah...


lalu aku pun membuka pintu kereta dan berjalan menuju ke kaunter bayaran..
"akak,nombor 10, rm 20... "
20 ringgit je..x banyak..sebab abah x bagi duit topup minyak ari 2..terpakse gune duit sendiri...wuu..

dan berjalan menuju ke kereta..sambil mate melilau2 mencari pekerja bangla or wateve la bangsa diorang..aku x sure..nk mintak tolong isikan minyak..aku mane tau oh isi minyak sendiri..huu..bawak kete je tau..tp kelibat seorang pekerja pown aku xnmpk..dlm hati.
"ok...xpe mira...try isi sendiri..senang je,..tekan je,,keluar r minyak 2..huu."

sekali....nak bukak tempat minyak pun x tau!aku pusing2 tp still x bukak jugak..bunyi je lebih..aku pusing arah jam..skali ade mamat y tgh isi minyak kat belakang kereta aku datang menghampiri..
"macam nie la nk bukak..pusing sebelah sane.."
aku try..terus bukak..terus tersenyum cam kerang busuk kat lelaki 2..adeyh..segan gler..
pas2 waktu nk isi..aku tengok meter x jln2 pun..asal x naik nie..rupe2nye x tekan habiz lg..lepas da cukup 2o ringgit, lelaki y berkereta kancil td tanye lagi..dye tanye reti x nak tutup..dlm hati aku,
"laa,x balik lg ke dye nie..tggu aku ape..." hehe..

terus aku ckp reti2..xkn r nak malukan diri sendiri lg skali en..abiz isi minyak terus masuk dlm kereta..nak bla cepat2 dr petronas 2..ooh..lupe plak..aku sempat cakap terima kasih kat lelaki 2.. :) budi bahasa budaya kita..x ade makna lain ok..he...


1 comment: