Thursday, June 17, 2010

gula ke ajinomoto??




p/s:segala kejadian berlaku ketika aku di kampung


pada hari isnin,selasa dan rabu y lalu,aku dan keluarga telah pulang ke kampung halaman.kampung aku terletak di pahang..lebih specific lg mendi hill..bukan beverly hills,beverly hills kampung sblh ayh aku..mendi hill a.k.a felda bukit mendi..(saje test ayat karangan bm tym darjah tiga)

OK.straight 2 d point la en..korang xtau x cmne rupa ajinomoto??ppleasee..ckp y korang x tau..sebab aku xtau!!!wuu..baru 2 ari lepas aku tau ajinomoto 2 cne..sebab mmg kat rumah aku xde benda alah nie..mak aku masak x pernah gune ajinomoto..so,mmg aku x prnh tengok n benda nie x pernah ade kt umah..

tym ari last aku kt kampung,di pagi y hening...tibe2 mak suruh aku buat air milo utk breakfast..huu..aku malas senanye..malas nk tunjuk ke-pro-an aku buat air milo..tp utk tidak mengecewakan mak n nenek aku pown terpakse tunjukkan skill..

step 1-aku letak lebih kurang 5 sudu milo dlm jag
step 2-letak gula..

ok.aku bukak bekas gula..da nak letak da nie..tp tibe2 x tau r nape hati aku terdetik gak nak tanye nenek.. "nenek,nie gula ke??" ape punye cucu da..gula pown x tau..

tiba2 mak pandang,nenek pown pandang..tp x cakap pape..nenek ngan mak serentak cakap..
"ehh..ehhh..ehh..aaaa" senanye aku x tau cne nak wat dialog dorang sebab dorang x ckp..mcm speechles..lebih kurang cm2 r..harap korang paham..

akhirnye keluar juga kata2 dari mulut mereka.."eh!! tu ajinomoto..bukan gulaa...."
pergh..nasib baik tahap konfiden aku bukan 101% klu x da lame aku letak je ajinomoto 2 dlm milo..dan terhasillah MILOMOTO ciptaan mira :)
seriously aku cakap..ajinomoto sebijik cam gula en..kaler putih gak..mmg sejibik r..baru aku tau..

milomoto= milo + ajinomoto

3 comments:

  1. =.= kenapa mcm tu? hahaha..tersembur minum milo tu nanti..haha

    ReplyDelete
  2. mira....ajinamoto die panjang2 sikit...gule bentuk cam cube laa...tu pon kalau ko perasan...tapi, kalau kat rumah org mmg laa x tau....len kali tanye dulu ae....

    ReplyDelete
  3. nua-hehe..tah r..da xtau..nk wat cne..nsb baik x letak en.hee..

    syifa-serius syifa kite x tau..klu x,xdenye kite leh konfius..wuuu..pasnie xkn melakukan kesilapan da..hee.

    ReplyDelete