Tuesday, May 3, 2011

PAKCIK MARIO~


pakcik mario.. siapa tak kenal dia.. maksud aku, budak sekolah aku dulu laa.. korang konfem2 la tak kenal.. dia bekerja sebagai guard dekat sekolah aku dulu.. nama sebenar tak diketahui.. kitorang panggil dia pakcik mario, sebab muka dia sebijik sama macam super mario yang game tu.. betul.. tak tipu.. menarik kan.. hehe..

pakcik mario sangat terkenal di kalangan pelajar-pelajar sebab perwatakannya yang sangat cool...
eh.. silap-silap.. bukan cool.. dia tak cool.. dia misteri.. sangat misteri... macam dalam drama hantu kat tv3 or tv1, mesti ada watak tukang kebun yang misteri, muka penuh keraguan,
boleh muncul kat mana-mana.. sekali terpandang terus jantung berdegup kencang ibarat jatuh cinta pandang pertama, tu lah pakcik mario... misteri kannn...

pakcik mario selalu bertugas shift malam.. selalunya kalau kitorang ada kelas tambahan malam-malam, mesti ada je pakcik mario nie yang entah muncul dari mana.. tiba-tiba je ada lalu depan kelas.. lepas tu senyum penuh makna... waaa~ serammm.. memang aku seram dengan dia...

yang ni paling klimaks.. satu malam tu, time sekolah aku buat sambutan detik 12 malam untuk sambut merdeka, aku dengan dua orang kawan aku mengada-ngada nak pergi ambil bendera dekat kelas.. sebab jeles tengok semua orang kibar-kibar bendera, nak jugakk.. bangunan sekolah jauh sikit dari dewan.. so, kitorang pun merentas kawasan parking kereta, kantin, bilik kaunseling untuk sampai kat kelas.. dalam hati dah ada perasaan berdebar-debar sebab gelap.. tak ada sesiapa pun kat bangunan sekolah time tu..

maka.. dengan cool nya aku mengetuai kawan-kawan aku tu.. aku berjalan paling depan... kelas 5 firdaus paling tepi sekali.. aku pun belok ke kanan untuk masuk ke kelas.. kawan-kawan aku masih kat belakang... dan dengan steady nya bila aku nak buka pintu kelas, pakcik mario yang entah datang dari mana, tiba-tiba ada kat depan aku, tersengih dengan gaya tukang kebun misteri dengan rileknya...

maka, aku pun menjerit dengan merdu dan lantang sekali hingga mengejutkan kawan-kawan aku di belakang..
"kenapa mira? kenapa??"
"lari je weii... nanti baru kite ceritaa.. cepattt!!!"

kitorang bukak langkah seribu... yang kawan-kawan aku lagi r cuak.. ingat nampak hantu.. sekali dah jauh dari kelas, kitorang berhenti dengan nafas tercungap-cungap..

"kenapa miraaa?? cerita laaa.. ko nampak apaa??"
jawapan aku..
"kite nampak pakcik mario tadi....wuuu~ tiba-tiba je ada depan pintu... lepastu tersengih... seram gila wei..." *nak menangis...
"laaaa... pakcik mario ke... ingatkan hantu.. menjerit macam apa jee.. huu.."

akhirnya kitorang patah balik ke dewan tanpa bendera... kecewa... trauma dengan pakcik mario sejak hari tu.. kalau nampak je dia, memang boleh meremang bulu roma.. huu~

No comments:

Post a Comment