Monday, May 31, 2010

semakin TURUN..pelik ok....





semalam pakai baju terasa baju semakin longgar dan besar..
semalam pakai seluar,terasa seluar juga semakin longgar..
apakah petanda ini semua???apekaahhh..aku pelik ok...x mungkin baju boleh jd semakin besar kan..sebab dorg bukan living organism y akan mengalami proses tumbesaran..
lantas aku cepat2 masuk bilik mak..kat situ ade penimbang berat..

aku tengok penimbang berat..penimbang berat tengok aku balik..lepas 5 minit sesi usha-mengushar dan mengenyit mate bersama penimbang berat,akhirnye aku mengalah bila dye suruh aku naik atas dye..ok..fine..kene ikut gak cakap dye...and guess what!!OMG!!berat aku turun gler kot!err..xde la gler sgt..tp at least turun la jugak!!lantas aku terus meluahkan perasaan aku kt penimbang!! I LOVE U SOO MUCH !! tapi aku kurang percaya..aku naik lg sekali..ok..no doubt..mmg betul.. keluar bilik sambil tersenyum lebar :)

tapi en..aku mmg pelik giler..nape kt rumah berat boleh turun..kat matrik x..padahal keje aku kt umah,makan n tido je..cube bayangkan..pas lunch je,30 min depan tv..xde cite bez..masuk bilik..xde komik baru nak bace..baring atas katil,guling-guling,pastu tertido..sampai petang..sgt tah ape2 ok..makanan dlm perut x sempat hadam lagi..

tapi lepas aku kaji2 balik..aku tau nape berat aku boleh turun..antara hasil kajian ialah:

  • kat umah kuantiti lauk y aku makan lg sket dr kat matrik..nie serius..kat matrik selalu makan ayam goreng seketul..kat umah x makan ayam seketul..cubit2 je..mane bleh wat cam2 en kat matrik..nnt pakcik kafe x boleh nk kire harga
  • kat matrik selalu makan side food pas makan..cam keropok ikan,biskut munchy,aiskrim..asyik2 lapar..tgh malam agak2 lapar tym stay up ajak rumate buat maggi ,xpown minum nesvita.
  • kat rumah x selalu makan malam..makan malam ialah minum petang..makan roti bakar 2 keping je..dats already enough..tp kt matrik jgn harap..malam2 mesti pergi kafe..x malam,petang tp bungkus utk malam..heee..
  • kat matrik byk makan makanan y berkolestrol tinggi..contoh terbaik burger hong kong..dengan 2 biji telur cair atas roti burger added with blackpepper sauce..nyum3~sila tgk gmbr burger hong kong dgn klik di bawah nie,,baru korang tau betapa menggemukkan burger hong kong nie..

hmm..2 la hasil kajian aku..n sekarang tgh risau nak makan byk..takut berat naik balik..pg tadi timbang lg...x naik lg..wuuuhuuu!tp kan..senanye aku menaip nie smbl makan breakfast..and guess what!!my breakfast is roti bakar ngan cheese cair y melimpah ruah... one of my favourite wuuu.. :'( mak,.mcm mane nie...






No comments:

Post a Comment