Wednesday, February 2, 2011

cita-cita saya nak jadi macam awak.. :))

waktu kecik2 dulu, time zaman sekolah rendah, mesti korang selalu dapat buku biodata kan dari kawan2 korang... lepas tu mulalah keluarkan pen yang berwarna warni nak isi biodata tu.. memang buat sehabis baik la.. macam la ada tempat no 1,2 dan 3.. tapi aku x laa.. sebab kan aku cool.. x main la tulis dengan pen warna warna nie.. pensil sudah... :p

bila tulis biodata nie, aku ingat lagi.. benda yang wajib tulis, nama penuh, tempat tinggal, tempat lahir, hobi, cita-cita, makanan kegemaran, tarikh lahir.. bajet ada orang nak bagi hadiah je kalau bagi tahu.. tapi memang selalu gak la dapat hadiah kalau hari jadi time kecik2 dulu.. paling2 pun dapat kad birthday.. okay la jugakk.. x sia sia tulis tarikh lahir kan..

bila tiba je bahagian cita-cita, part ni la yang selalu aku konfius.. biasala.. budak kecik.. xtau nak jadi apa.. rasa macam nk jadi menteri, tiba2 nanti tukar nk jadi artis pulak.. memang dua benda yang berbeza sangat la kan... itu contoh je.. bukan aku.. dulu, kalau bahagian cita-cita nie, aku waktu darjah 2 atau 3 lebih kurang macam tu la.. cita-cita aku nak jadi angksawan, serius.. tinggi betul cita-cita aku nie.. setinggi bulan.. macam teringin sangat nak tengok planet bumi nie dari angkasa dulu.. x lama lepas tu, bila aku rasa nak jadi angkasawan tu susah, aku tukar cita-cita aku nak jadi detektif.. haha.. nie aku x tau pasal apa tiba2 nak jadi detektif.. mungkin sebab pengaruh cerita gerak khas yang agak popular tima zaman 2.. ac mizal kan macam hondsome time tu.. sekarang hampeh.... err.. suka hati je en.. xpe.. dia x baca..

masa pun berlalu, bila aku da semakin besar, aku da ada cita-cita yang betul2 punya.. aku nak jadi doktor! time tu pulak aku memang minat gila dengan subjek biologi.. walaupun subjek nie la yang aku paling aktif tidur dalam kelas.. tapi aku minat jugak.. sampai la kat matrik.. aku amek sc hayat jugakk.. tapi.. faham-faham je la..nak jadi doktor nie kalau x 4 flat, mana boleh.. poyo betul.. x kesampaian jugak cita-cita aku nak jadi doktor.. sedih :(

akhirnya, aku rasa nie la takdir hidup aku...









tengok gambar-gambar kat atas nie? agak agak aku study apa sekarang?? haha..




haaa... ni la fakulti aku.. fakulti kejuruteraan elektrik.. kat uitm shah alam.. agak-agak nak datang melawat, silalah.. :)




i am an engineer to be.. iA.. ameen..

:: lab jacket tu 1 sem aku tunggu..baru dapat.. semangat betul pakai time hari 1st lab..hehe..

No comments:

Post a Comment